Naisten ampumaurheiluilta veti väkeä Tuulokseen

Tuuloksen Ampujat ry:n naisjäsenet järjestivät 9.11.2016 naisten ampumaurheiluillan seuran ilma-aseradalla Tuuloksen Toimintatuvalla, Tuuloksen monitoimihallin alakerrassa. Illan aikana pääsi tutustumaan ampumaseuran toimintaan, tiloihin ja ennen kaikkea ilma-aseammuntaan. Kokeiltavina lajeina olivat ilmaluodikko ja -hirvi sekä ilmapistooli ja -kivääri.

Illan suosio yllätti järjestäjät erittäin positiivisesti, sillä paikalle saapui 24 innokasta kokeilijaa. Lyhyen alustuksen, ase-esittelyn ja turvallisen aseen käsittelyn oppitunnin jälkeen siirryttiin radalle kokeilemaan eri lajeja elektronisiin taululaitteisiin ohjaajien opastuksella.

Koska innostuneita aloittelijoita tuntui riittävän, päätettiin illan yhteydessä jatkaa naisten ilma-aseharjoituksia aina keskiviikkoisin. Seuraavallakin viikolla paikalle saapui 11 ammunnasta kiinnostunutta, joista jo osa pohti seuraan liittymistäkin ja uuden harrastuksen aloittamista.

Naisten ampumaurheiluillassa pääsi kokeilemaan ilma-aseammuntaa elektronisiin tauluihin.

Luodikko kiinnosti osallistujia ja monet ampuivat useampiakin sarjoja, vaikka ase tuntuikin aluksi kovin painavalta ja epävakaalta.

Ilmahirvi koettiin ehkä illan haastavimmaksi lajiksi, mutta myös koukuttavimmaksi ja kokeilijoita riitti kahdella radalla koko illaksi. Kokeilu aloitettiin kylmälaukauksilla ja seisovaan hirveen ampumalla, jonka jälkeen pääsi halutessaan ampumaan myös juoksevaan maaliin

Tapahtuma veti paikalle myös nuorempaa väkeä. Kuvassa Laura Wegelius ohjeistaa ilmapistooliammuntaa.

Krista Wegelius