Etelä-Hämeen piirin uusi toiminnanjohtaja valittu

Etelä-Hämeen piirin piirihallitus on valinnut useiden hakijoiden joukosta uudeksi toiminnanjohtajaksi Michaela Poutasen.
Michaela Poutanen on kouluttautunut riistamestariksi ja asuu piirimme länsipään tuntumassa Loimaan Petäjoella.

Uusi toiminnanjohtaja aloittaa kautensa vuoden 2018 alussa.

"Odotan innolla että pääsemme kehittämään Etelä-Hämeen piirin toimintaa yhdessä" sanoo Michaela

"Olen Michaela Poutanen, 39-vuotias loimaalainen perheenäiti. Minun perheeseni kuuluvat aviomies Esa sekä 11-vuotias Alexsandra ja 8-vuotias Zacharias. Olen kotoisin Uudestakaarelpyystä, Rannikko-Pohjanmaalta, ja muutin Loimaalle vuonna 2003.

Olen metsästänyt niin kauan kuin muistan. Aloitin metsästyksen pikkutyttönä isäni ja isoisäni innoittamana Munsala Jaktföreningissä. Metsästän lähes kaikkea. Käyn peura- ja hirvimetsällä, kaadan pienriistaa ja linnustan. Eniten nautin linnustamisesta ja metsästyksen yhteisöllisyydestä. Se on se metsästyksen suola, kun jahtien välissä istutaan nuotiolla ja puhutaan soopaa. Myös metsästyskoirat ovat minulle tärkeitä. Tällä hetkellä koostuu koiralaumani kahdesta Sileäkarvaisesta noutajasta, yhdestä Bretonista ja yhdestä mäyräkoirasta.

Olen viimeistä silausta vaille oleva riistamestari ja uskon, että tutkinnosta tulee olemaan hyötyä tulevassa toiminnanjohtajan työssä. Mielestäni yksi metsästyksen haasteena on ikääntyminen. Suuri osa jäsenistämme on melko iäkkäitä ja olisikin todella tärkeää saada nuoria mukaan. Nuorissa on tulevaisuus ja heitä pitää tukea harrastuksen pariin. Toinen tärkeä asia minulle on saada pidettyä naiset harrastuksen parissa. Haasteellisin porukka on 15-25 -vuotiaat tytöt ja naiset. Heitä ei juuri miesvaltaisen lajin piirissä näy. Haluaisin tukea näitä nuoria naisia viihtymään lajin parissa. Myös metsästysammunnan pariin pitäisi saada lisää aktiivisia harrastajia. Toivon, että metsästysammunta saisi enemmän julkisuutta myös muussa mediassa kuin alan lehdissä. Haluan myös panostaa tiedotukseen ja tiedonkulkuun työssäni toiminnanjohtajana. Toivon, että metsästysseurat ja metsästäjät ottavat minuun rohkeasti yhteyttä, sillä olen juuri heitä varten. Haluan myös kannustaa avoimeen keskusteluun ja seurojen väliseen yhteistyöhön. Me kaikki metsästäjät olemme loppupeleissä hyvin samanlaisia ja ajattelemme asioista samalta kantilta. Ja haluan, että lähdette avoimin mielin mukaan kaikkeen piiriin toimintaan, sillä tarjolla on varmasti hyvää seuraa ja samalla voi vahingossa oppia jotain uutta. "