Metsästysammunnan-ABC koulutus

Metsästysammunnan ABC on Metsästäjäliiton kehittämä ampumakoulutusjärjestelmä metsästäjille. Ampumarataharjoittelu on tärkeä osa omien taitojen kehittämisessä, mutta metsästysammunta on myös muuta. Se on omien rajojen tuntemista, nopeiden ratkaisujen tekemistä sekä välineiden tuntemista.

Kuuden tunnin koulutuksessa perehdytään haulikko- ja kivääriammuntaan sekä turvallisuuteen. Koulutuksen hinta on 70 euroa, mikä sisältää koulutuksessa käytettävät aseet ja patruunat. Mukaan tarvitset vain kuulosuojaimet ja ampujanlasit.

Osallistujat saavat todistukseksi Metsästysampumakortin.

Ammunnan ABC -koulutus on jaettu kahteen kolmen tunnin osioon ampumaradalla. Haulikko-osiossa ammutaan mm. haulikon osumakuvio, paikallaan olevaan, liikkuvaan sekä lentävään maaliin. Kivääri-osiossa taas opetellaan kiväärin kohdistaminen, kasan ampuminen, paikallaan olevaan sekä liikkuvaan maaliin ampuminen. Molemmissa osioissa kiinnitetään huomiota turvalliseen aseenkäsittelyyn.

Koulutus tapahtuu pienryhmissä, joissa jokainen osallistuja suorittaa kaikki harjoitteet.

Etelä-Hämeessä järjestetään metsästysammunnan-ABC koulutuksia:

9.-10.7.2018, Molemmat päivät klo 17:30-20:30

6.-7.8.2018, Molemmat päivät klo 17:30-20:30