Piirihallituksen jäsenten esittely

Puheenjohtaja Jorma Hacklin

Asun Jokioisissa niin kuin olen tehnyt koko ikäni. Olen metsästänyt jo niin pienestä alkaen, että isäni vei minut metsälle kantaen "reppuselässä". Olen siis harrastanut metsästystä koko ikäni. Aikaisemmin omien setterien kanssa ja myöhemmin saksanseisojan kanssa. Meillä oli kotona aina ajokoira tai dreeveri. Nykyisin käyn alkusyksystä sorsametsällä ja myöhemmin harrastan pyyn narrailua pillillä.
Hanhijahdissa käyn Virossa. Hirvi, peura ja metsäkauris kuuluvat metsästysvalikkooni oman seuran alueella. Riistanhoito kuuluu vuoden tärkeimpiin harrastuksiin samoin kuin pienpetojen pyynti.
Etelä-Hämeen piiri kuuluu toiminnassa  minun mielestäni maan kärkipiireihin. Metsästysammunnan eri lajit ovat tärkeä ja näkyvä osa piirin toiminnassa. Harrastan itsekin kilpa-ammuntaa haulikkolajeissa. Pidän myös tärkeänä nuorisotoiminnan eri muotoja sekä myös muuta koulutusta.

Toiminnanjohtaja Pekka Ojala

Olen Pekka Ojala Rengosta,  joka tätä nykyä kuuluu Hämeenlinnaan. Metsästyksen suhteen olen kaikkiruokainen suurkuluttaja.
Eritoten metsästys missä käytetään koiria apuna on lähellä sydäntäni, kuten esimerkiksi hirvenpyynti ja luolametsästys.
Piirin toiminnassa tärkeänä näen koulutustoiminnan sekä nuorisotyön, unohtamatta metsästysammuntaa ja kilpailutoimintaa.

Varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen

Olen Ahti Lukkaroinen asun Urjalan Honkolassa olen Halkivahan Metsästysyhdistys ry :n jäsen. Metsästykseeni kuuluu hirvi ja valkohäntäpeura.
Piirin toiminnassa tärkeitä minun mielestäni on jakaa koulutus, nuoriso, kilpa-ammunta sekä riistan hoitopuolen tietoutta kaikille piirimme jäsenille.

Markus Hartikainen

Olen Markus Hartikainen ja kotoisin Janakkalasta. Kuulun Kiipulan Kaiku nimiseen metsästysseuraan, jonka jäsenenä olen ollut 15 vuotiaasta asti.
Oikeastaan kaikki metsästys, jossa käytetään koiraa apuna on minulle mieluista, mutta lähimpänä sydäntä on suomenajokoirat ja niiden kanssa metsästys. Tällä hetkellä tarhasta löytyy yksi kyseisen rodun edustaja.
Piirissä toimin nuorisotoimikunnan puheenjohtajana. Nuorisotoimintaa pidänkin ensiarvoisen tärkeänä uusia metsästäjiä kasvattaessa.
Ammuntatoiminta sekä ammuntakilpailut ovat myös mielestäni tärkeässä roolissa metsästäjien ampumataidon ylläpitämiseksi.

Esa Kaskimäki

Olen Esa Kaskimäki, paljasjalkainen padasjokelainen. Metsästystä olen harrastanut 1979 lähtien Taulun Erä ry:n riveissä.
Hirvijahti kuuluu joka syksyyn.
Metsästysammunta ruutiaseilla ja ilma-aseella kuuluvat harrastuksiin.

Kari Kuparinen

Mika Laine

Olen Mika Laine vanhasta Hämeenlinnasta ja tarkemmin siihen jo aikoinaan liitetystä Vanajan pitäjästä. Metsästelen mieluiten koirilla ylösajaen rusakoita, tykkään liikkua. Metsästelen myös hirvieläimiä, jos se nyt enää on metsästystä, alkaa olla viranomaisena toimimista ja annettujen käskyjen täyttämistä. Piirin toiminnassa tärkeää on metsästyksellinen kilpa-ammunta sekä tekeillä olevat ja tulevat satsaukset koulutus- ja nuorisotoimintaan. Myös Ampumaurheiluliiton kilpailutoiminta on minulle tuttua.

Jorma Launiainen

Intohimoinen ja kaikkiruokainen metsästäjä Somerolta. Harrastaa metsästysampumakilpailuja ja kenneltoimintaa.

Tytti Niemi

Harri Ruokonen

Kimmo Salo

Olen Kimmo Salo 45-vuotias perheenisä Hollolasta. Jo alakouluikäisestä olen kulkenut isäni mukana ensin jänismetsällä ajokoiran kanssa ja myöhemmin myös hirvimetsällä. Kun ikä antoi myöten aseen hallussapitoon aloin metsästää itsenäisesti omalla ajokoiralla. Tänä päivänä metsästän kahden mäyräkoirani kanssa lähinnä peuraa, kaurista ja pienriistaa. Nimenomaan ajometsästys on minun juttuni. Riistanhoito on myös jokapäiväistä, muutaman loukun kanssa pienpetojen pyyntiä sekä monipuolista riistan ruokintaa.

Etelä-Hämeen piirihallitukseen olen tullut 2013. Liiton toiminnassa tärkeimpänä pidän metsästäjien etujen ajamista, nuorisotoimintaa sekä kattavaa koulutustarjontaa.

Heikki Sillanpää

Olen Heikki Sillanpää Tammelan Riihivalkamasta. Kotiuduttuani tänne Tammelaan 80 – luvun alussa, on metsästys ja siihen liittyvä seuratoiminta ollut lähellä sydäntäni.
Alkuaikoina metsästin kaikkea pienriistasta hirviin. Vanhemmiten peurajahti ja eritoten jokasyksyinen kanalintujahti pohjoisen erämaille ovat minun juttujani.
Tutustuttuani piirin toimintaan, eritoten niinä 15 vuotena mitä olin seuran sihteerinä metsästysseura Halli ry:ssä, ihastuin piirin tarjoamaan koulutussisältöön ja liiton ampumaurheilulajeihin. Tällainen toiminta on minusta edelleen tärkeää.