Piirille toiminnanjohtaja

03.12.2020 21:52

Pitkä prosessi on saatu päätökseen. Piirillämme on nyt uusi toiminnanjohtaja.

Kuten muistatte viime syksynä tuli ajankohtaiseksi miettiä uusia malleja toimia nyky-yhteiskunnan sekä omien toimintojemme vaatimusten kasvaessa. Tuntui että vanha ”rakkaudesta lajiin” harrastelu oli tullut tiensä päähän. Yhteistuumin Pohjois-Hämeen piirin kanssa teimme alkuvuodesta Suomen Metsästäjäliitolle rakenneuudistus aloitteen. Tahtotilamme oli ammattitoiminnanjohtaja, jonka palvelut ostaisimme liitoltamme sekä keskitetty taloushallinto.

Monen suunnittelupalaverin jälkeen konsepti oli valmis pilotointiin. Molempien piirien sekä liiton tarpeet ja toiveet huomioiden rekrytointi saatiin valmiiksi alku syksystä.

Liittoon palkattiin Kenttämestarin rooliin Chris Karppinen, 50- vuotias biologi Sauvosta Varsinais-Suomesta. Yli 35 vuotta metsästystä harrastava perheellinen Chris on aikaisemmin työskennellyt riista- ja kalataloustutkimuksessa, riistaopetuksessa, kalatalousneuvonnassa sekä yrittäjänä metsästysmatkailuyrityksessä.

Kenttämestarin roolissa Chris tulee koordinoimaan ja kehittämään Suomen Metsästäjäliiton koulutustoimintaa sekä toimimaan toiminnanjohtajana Etelä-Hämeen ja Pohjois-Hämeen piireissä.

Toiminnanjohtajana hän johtaa ja koordinoi piirin toimintaa hallituksen ohjauksessa, operatiivisesta toiminnasta vastaa piirissä toimikunnat, joita toiminnanjohtaja tukee.

Chris Karppinen
Olen 50-vuotias perheellinen mies ja asun Varsinais-Suomen Sauvossa. Olen harrastanut metsästystä 35 vuotta ja metsästän riista melko monipuolisesti. Ajokoiralla metsästys on ehkä lähinnä sydäntä jos pitäisi valita yksi ainoa metsästysmuoto. Koulutukseltani olen biologi ja olen työskennellyt muun muassa riista- ja kalataloustutkimuksessa, riistaopetuksessa ja kalatalousneuvonnassa. Suomen metsästäjäliitossa työnimike on kenttämestari ja tulen koordinoimaan ja kehittämään SML:n koulutuksia sekä toimimaan toiminnanjohtajana Pohjois-Hämeen ja Etelä-Hämeen piireissä.
Työhuoneeni sijaitsee Metsästäjäliiton Erätalossa Riihimäellä, johon toivotan piirin metsästäjät tervetulleiksi vierailulle. Toivomukseni on muutenkin, että kentältä otetaan rohkeasti yhteyttä toiminnanjohtajaan metsästyksen, riistanhoidon ja ammuntaan liittyvissä asioissa. Etelä-Häme on minulle ennestään tuttua aluetta aikaisempien työpaikkojen johdosta, olin töissä silloisen RKTL:n tutkimusasemalla Lammin Evolla vuosina 1994-2001. Olen myöskin ollut harjoittelijana Metsästäjäin keskusjärjestön Hollolan Laitialan koeasemalla.

Odotan innolla uutta haastetta Etelä-Hämeen piirin toiminnanjohtajana ja uskon että me tullaan viihtymään hyvin yhdessä.

Toiminnanjohtajan yhteystiedot     Toiminnanjohtaja
Chris Karppinen