Tapamme toimia

Etelä-Hämeen piiri on Metsästäjäliiton jäsen. Piirin jäseniä ovat metsästysseurat jäsenineen sekä piirin henkilöjäsenet.

Liittokokouksessa teemme tärkeimmät päätökset

Metsästäjäliitossa korkeinta päätäntävaltaa käyttää kahdesti vuodessa kokoontuva liittokokous. Etelä-Hämeen piiri saa lähettää kokoukseen kaksi edustajaa, joiden valtakirjan äänimäärä perustuu piirin jäsenmäärään. Liittokokouksessa hyväksytään talousarvio ja toimintakertomus sekä tulevan vuoden budjetti ja toimintasuunnitelma. Liittokokous myös nimeää liittohallituksen. Etelä-Hämeen piirin liittokokousedustajat vuonna 2019 ovat Kari Kuparinen ja Heikki Sillanpää.

Liittohallitus toteuttaa liittokokouksen päätöksiä

Liittohallitus hoitaa liiton omaisuutta, päättää palkattavasta henkilökunnasta sekä tukee piirihallitusten toimintaa. Liittohallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja 16 jäsentä sekä heidän varajäsenensä. Etelä-Hämeen piirin edustajat liittohallituksessa ovat piirin varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen ja hänen varajäsenenään piirin puheenjohtaja Kimmo Salo

Piirit huolehtivat paikallisesta toiminnasta

Metsästäjäliitolla on 16 piiriä, joiden toiminta-alue kattaa koko maan Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Piirit ovat liiton toimintaperiaatteisiin sitoutuneita itsenäisiä, rekisteröityjä yhdistyksiä. Kussakin piirissä on toiminnanjohtaja ja piirihallitus. Etelä-Hämeen piirin toiminnanjohtajana on Juha Papinsaari. Ks. linkki.

Piirin säännöt (voimaan 25.9.2020)

Suomen Metsästäjäliiton Etelä-Hämeen piirin säännöt 25.9.2020.pdf