Tapamme toimia

Etelä-Hämeen piiri on Metsästäjäliiton jäsen. Piirin jäseniä ovat metsästysseurat jäsenineen sekä piirin henkilöjäsenet.

Liittokokouksessa teemme tärkeimmät päätökset

Metsästäjäliitossa korkeinta päätäntävaltaa käyttää kahdesti vuodessa kokoontuva liittokokous. Etelä-Hämeen piiri saa lähettää kokoukseen kaksi edustajaa, joiden valtakirjan äänimäärä perustuu piirin jäsenmäärään. Liittokokouksessa hyväksytään talousarvio ja toimintakertomus sekä tulevan vuoden budjetti ja toimintasuunnitelma. Liittokokous myös nimeää liittohallituksen. Etelä-Hämeen piirin liittokokousedustajat vuonna 2019 ovat Kari Kuparinen ja Heikki Sillanpää.

Liittohallitus toteuttaa liittokokouksen päätöksiä

Liittohallitus hoitaa liiton omaisuutta, päättää palkattavasta henkilökunnasta sekä tukee piirihallitusten toimintaa. Liittohallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja 16 jäsentä sekä heidän varajäsenensä. Etelä-Hämeen piirin edustajat liittohallituksessa ovat piirin varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen ja hänen varajäsenenään piirin puheenjohtaja Kimmo Salo

Piirit huolehtivat paikallisesta toiminnasta

Metsästäjäliitolla on 16 piiriä, joiden toiminta-alue kattaa koko maan Ahvenanmaata lukuun ottamatta. Piirit ovat liiton toimintaperiaatteisiin sitoutuneita itsenäisiä, rekisteröityjä yhdistyksiä. Kussakin piirissä on toiminnanjohtaja ja piirihallitus. Etelä-Hämeen piirillä ei tällä hetkellä ole toiminnanjohtajaa. Ks. linkki.

Etelä-Hämeen piirihallituksen esittely

Puheenjohta Kimmo Salo

Olen Kimmo Salo 45-vuotias perheenisä Hollolasta. Jo alakouluikäisestä olen kulkenut isäni mukana ensin jänismetsällä ajokoiran kanssa ja myöhemmin myös hirvimetsällä. Kun ikä antoi myöten aseen hallussapitoon aloin metsästää itsenäisesti omalla ajokoiralla. Tänä päivänä metsästän kahden mäyräkoirani kanssa lähinnä peuraa, kaurista ja pienriistaa. Nimenomaan ajometsästys on minun juttuni. Riistanhoito on myös jokapäiväistä, muutaman loukun kanssa pienpetojen pyyntiä sekä monipuolista riistan ruokintaa. Etelä-Hämeen piirihallitukseen olen tullut 2013. Liiton toiminnassa tärkeimpänä pidän metsästäjien etujen ajamista, nuorisotoimintaa sekä kattavaa koulutustarjontaa.

Varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen

Olen Ahti Lukkaroinen asun Urjalan Honkolassa olen Halkivahan Metsästysyhdistys ry :n jäsen. Metsästykseeni kuuluu hirvi ja valkohäntäpeura.
Piirin toiminnassa tärkeitä minun mielestäni on jakaa koulutus, nuoriso, kilpa-ammunta sekä riistan hoitopuolen tietoutta kaikille piirimme jäsenille.

Kari Kuparinen

Mika Laine

Olen Mika Laine vanhasta Hämeenlinnasta ja tarkemmin siihen jo aikoinaan liitetystä Vanajan pitäjästä. Metsästelen mieluiten koirilla ylösajaen rusakoita, tykkään liikkua. Metsästelen myös hirvieläimiä, jos se nyt enää on metsästystä, alkaa olla viranomaisena toimimista ja annettujen käskyjen täyttämistä. Piirin toiminnassa tärkeää on metsästyksellinen kilpa-ammunta sekä tekeillä olevat ja tulevat satsaukset koulutus- ja nuorisotoimintaan. Myös Ampumaurheiluliiton kilpailutoiminta on minulle tuttua.

Jorma Launiainen

Intohimoinen ja kaikkiruokainen metsästäjä Somerolta. Harrastaa metsästysampumakilpailuja ja kenneltoimintaa.

Tytti Niemi

Olen Tytti Niemi Hauhon Eteläisistä. Kuulun Hämeenlinnan Riistamiehet ry nimiseen metsästysseuraan. Kotoa löytyy kaksi Karjalan karhukoiraa joilla pyydetään hirviä, Plotin ajokoira jolla ajatetaan kettua ja ilvestä yms., Karkeakarvainen saksanseisoja joka on pääsääntöisesti lintuhommissa mutta käytetään myös pienpetopyynnissä ja haavakkoelukoiden pyynnissä. Piirihallituksessa olen ollut vuodesta 2017 ja yhtenä tärkeänä asiana pidän nuorisotoimintaa

Miika Näsi

Harri Ruokonen

Heikki Sillanpää

Olen Heikki Sillanpää Tammelan Riihivalkamasta. Kotiuduttuani tänne Tammelaan 80 – luvun alussa, on metsästys ja siihen liittyvä seuratoiminta ollut lähellä sydäntäni.
Alkuaikoina metsästin kaikkea pienriistasta hirviin. Vanhemmiten peurajahti ja eritoten jokasyksyinen kanalintujahti pohjoisen erämaille ovat minun juttujani.
Tutustuttuani piirin toimintaan, eritoten niinä 15 vuotena mitä olin seuran sihteerinä metsästysseura Halli ry:ssä, ihastuin piirin tarjoamaan koulutussisältöön ja liiton ampumaurheilulajeihin. Tällainen toiminta on minusta edelleen tärkeää.