Piirihallituksen esittely

Puheenjohtaja Kimmo Salo

Olen Kimmo Salo 50-vuotias perheenisä Hollolasta. Jo alakouluikäisestä olen kulkenut isäni mukana ensin jänismetsällä ajokoiran kanssa ja myöhemmin myös hirvimetsällä. Kun ikä antoi myöten aseen hallussapitoon aloin metsästää itsenäisesti omalla ajokoiralla. Tänä päivänä metsästän kahden mäyräkoirani kanssa lähinnä peuraa, kaurista ja pienriistaa. Nimenomaan ajometsästys on minun juttuni. Riistanhoito on myös jokapäiväistä, muutaman loukun kanssa pienpetojen pyyntiä sekä monipuolista riistan ruokintaa.

Etelä-Hämeen piirihallitukseen olen tullut 2013. Liiton toiminnassa tärkeimpänä pidän metsästäjien etujen ajamista, nuorisotoimintaa sekä kattavaa koulutustarjontaa.

Varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen
Olen Ahti Lukkaroinen asun Urjalan Honkolassa olen Halkivahan Metsästysyhdistys ry :n jäsen. Metsästykseeni kuuluu hirvi ja valkohäntäpeura.
Piirin toiminnassa tärkeitä minun mielestäni on jakaa koulutus, nuoriso, kilpa-ammunta sekä riistan hoitopuolen tietoutta kaikille piirimme jäsenille.

Miia Halonen
Olen Miia Halonen ja asustan Matkussa. Kuulun Koijärven Metsästysseuraan ja sieltä sitten Raitoon hirviporukkaan. Metsästyksessä olen papan mukana kulkenut pienestä pitäen, muttq kortin suoritin vasta 2012 vuonna. Metsästän hirvieläimiä ja pienpetojen. Kotoa meiltä löytyy Amerikankettukoira, Dreeveri, Jackrusseli ja sekarotuinen. Hallituksessa aloitin vasta kesällä 2020.

Kari Kuparinen

Mika Laine
Olen Mika Laine vanhasta Hämeenlinnasta ja tarkemmin siihen jo aikoinaan liitetystä Vanajan pitäjästä. Metsästelen mieluiten koirilla ylösajaen rusakoita, tykkään liikkua. Metsästelen myös hirvieläimiä, jos se nyt enää on metsästystä, alkaa olla viranomaisena toimimista ja annettujen käskyjen täyttämistä. Piirin toiminnassa tärkeää on metsästyksellinen kilpa-ammunta sekä tekeillä olevat ja tulevat satsaukset koulutus- ja nuorisotoimintaan. Myös Ampumaurheiluliiton kilpailutoiminta on minulle tuttua.

Jorma Launiainen
Intohimoinen ja kaikkiruokainen metsästäjä Somerolta. Harrastaa metsästysampumakilpailuja ja kenneltoimintaa.

Tytti Niemi
Olen Tytti Niemi Hauhon Eteläisistä. Kuulun Hämeenlinnan Riistamiehet ry nimiseen metsästysseuraan.
Kotoa löytyy kaksi Karjalan karhukoiraa joilla pyydetään hirviä, Plotin ajokoira jolla ajatetaan kettua ja ilvestä yms., Karkeakarvainen saksanseisoja joka on pääsääntöisesti lintuhommissa mutta käytetään myös pienpetopyynnissä ja haavakkoelukoiden pyynnissä.
Piirihallituksessa olen ollut vuodesta 2017 ja yhtenä tärkeänä asiana pidän nuorisotoimintaa

Miika Näsi
Olen 42-vuotias hollolalainen, kotoisin maatilalta ja kasvanut metsästysharrastukseen kiinni jo koulupoikana. Nykyisin metsästän pääasiassa pienriistaa, Etelä-Hämeessä lempilajejani ovat kyyhkyjen kyttääminen ja jänisjahti ajavalla koiralla. Metsäkanalintujahdit Itä-Suomeen ja Ruotsiin ovat tärkeä osa vuodenkiertoani. Pidän myös erätarinoiden lukemisesta ja kirjoittamisesta. Pyrin vaikuttamaan erityisesti siihen, että nuoret saisivat metsästyksestä ja riistanhoidosta tietoa ja positiivisia kokemuksia.

Harri Ruokonen

Heikki Sillanpää
Olen Heikki Sillanpää Tammelan Riihivalkamasta. Kotiuduttuani tänne Tammelaan 80 – luvun alussa, on metsästys ja siihen liittyvä seuratoiminta ollut lähellä sydäntäni.
Alkuaikoina metsästin kaikkea pienriistasta hirviin. Vanhemmiten peurajahti ja eritoten jokasyksyinen kanalintujahti pohjoisen erämaille ovat minun juttujani.
Tutustuttuani piirin toimintaan, eritoten niinä 15 vuotena mitä olin seuran sihteerinä metsästysseura Halli ry:ssä, ihastuin piirin tarjoamaan koulutussisältöön ja liiton ampumaurheilulajeihin. Tällainen toiminta on minusta edelleen tärkeää.

Ida-Mari Toivonen
Olen Ida-Mari Toivonen, Hauholta, Syöliön Eränkävijät ry:n jäsen. Metsästys ja riistanhoito ovat olleet lapsesta asti minulle elämäntapa, tästä saan kiittää isää ja vaaria.
Kotona on aina ollut hirvikoiria ja ajokoiria, joten erityisesti koirien kanssa metsästäminen on lähellä sydäntä. Tällä hetkellä minulla on mäyräkoira ja harmaa norjanhirvikoira, lauman jatkeeksi on saapumassa myös saksanseisoja. Metsästysammuntaa harrastan aktiivisesti.
Piirin toiminnassa olen ollut aktiivisesti mukana vuodesta 2016, hallituksen jäsenenä vuodesta 2019. Toiminnassa pidän tärkeänä nuoriso- ja koulutustoimintaan panostamista, sekä metsästysammunnan kilpailutoimintaa.