Piirihallituksen esittely

Puheenjohtaja Kimmo Salo
Olen Kimmo Salo 50-vuotias perheenisä Hollolasta. Jo alakouluikäisestä olen kulkenut isäni mukana ensin jänismetsällä ajokoiran kanssa ja myöhemmin myös hirvimetsällä. Kun ikä antoi myöten aseen hallussapitoon aloin metsästää itsenäisesti omalla ajokoiralla. Tänä päivänä metsästän kahden mäyräkoirani kanssa lähinnä peuraa, kaurista ja pienriistaa. Nimenomaan ajometsästys on minun juttuni. Riistanhoito on myös jokapäiväistä, muutaman loukun kanssa pienpetojen pyyntiä sekä monipuolista riistan ruokintaa.

Etelä-Hämeen piirihallitukseen olen tullut 2013. Liiton toiminnassa tärkeimpänä pidän metsästäjien etujen ajamista, nuorisotoimintaa sekä kattavaa koulutustarjontaa.

Varapuheenjohtaja Ahti Lukkaroinen
Olen Ahti Lukkaroinen asun Urjalan Honkolassa olen Halkivahan Metsästysyhdistys ry :n jäsen. Metsästykseeni kuuluu hirvi ja valkohäntäpeura.
Piirin toiminnassa tärkeitä minun mielestäni on jakaa koulutus, nuoriso, kilpa-ammunta sekä riistan hoitopuolen tietoutta kaikille piirimme jäsenille.

Kari Kuparinen

Jaana Grahn

Kimmo Jalava

Oskari Tenhunen

Olen Oskari Tenhunen, reilu 30-vuotias hämäläistynyt savolainen. Metsästystä minulla on takana noin 20 vuotta, joista viimeiset reilu kymmenen vuotta Hämeenlinnan ympäristössä. Metsästyksen suhteen olen äärimmäisen kaikki ruokainen, ehkä pienriista vie kuitenkin voiton viiksikarvan mitalla. Kotona meillä on noutaja ja terrieri, jolla luolajahdin lisäksi tulee ajatettua pienempiä sorkkaeläimiä. Olen ollut mukana aktiivisesti Etelä-Hämeen piirin alueella nuorisotoiminnassa miltei sen alusta lähtien. Toivon, että piirihallituksessa pääsen vaikuttamaan alueemme nuoriso- ja koulutustyöhön kehittävästi. Vanha klisee pätee tässäkin: nuorissa on tulevaisuus. Piirin jäseniltä toivon avointa palautetta ja toiveita, kuinka voisimme palvella jäseniämme tulevaisuudessa entistäkin paremmin.

Tytti Niemi
Olen Tytti Niemi Hauhon Eteläisistä. Kuulun Hämeenlinnan Riistamiehet ry nimiseen metsästysseuraan.
Kotoa löytyy kaksi Karjalan karhukoiraa joilla pyydetään hirviä, Plotin ajokoira jolla ajatetaan kettua ja ilvestä yms., Karkeakarvainen saksanseisoja joka on pääsääntöisesti lintuhommissa mutta käytetään myös pienpetopyynnissä ja haavakkoelukoiden pyynnissä.
Piirihallituksessa olen ollut vuodesta 2017 ja yhtenä tärkeänä asiana pidän nuorisotoimintaa

Tapio Koskela

Henna Kurkela

Jarno Halme

Ida-Mari Toivonen
Olen Ida-Mari Toivonen, Hauholta, Syöliön Eränkävijät ry:n jäsen. Metsästys ja riistanhoito ovat olleet lapsesta asti minulle elämäntapa, tästä saan kiittää isää ja vaaria.
Kotona on aina ollut hirvikoiria ja ajokoiria, joten erityisesti koirien kanssa metsästäminen on lähellä sydäntä. Tällä hetkellä minulla on mäyräkoira ja harmaa norjanhirvikoira, lauman jatkeeksi on saapumassa myös saksanseisoja. Metsästysammuntaa harrastan aktiivisesti.
Piirin toiminnassa olen ollut aktiivisesti mukana vuodesta 2016, hallituksen jäsenenä vuodesta 2019. Toiminnassa pidän tärkeänä nuoriso- ja koulutustoimintaan panostamista, sekä metsästysammunnan kilpailutoimintaa.

Toiminnanjohtaja Juha Papinsaari

Ikää on kohta 59 v ja perheeseen kuuluu vaimo ja aikuinen poika. Työurani tein puolustusvoimissa Panssariprikaatissa Parolannummella, josta jäin eläkkeelle vuoden 2018 alussa. Vuosien aikana olen myös toiminut useamman jakson ampumahiihtovalmentajana maajoukkuetasolla. Toimin Hämeenlinnan riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaajana lähes 15 vuotta sekä Hattulan-Kalvolan riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaajana n 5 vuotta. Metsästyksen olen aloittanut 70-luvun puolivälissä Kangasalla piisamin pyynnillä, josta olen matkan varrella siirtynyt sujuvasti kaiken riistan metsästäjäksi. Koiraharrastus alkoi vuonna 2002 kun otin ensimmäisen harmaan norjanhirvikoiran, nykyiseen koirakalustoon kuuluu neljä harmaata ja venäjänajokoira. Olen aktiivisesti mukana eri rotujen koirakokeiden tuomari- ja järjestelyhommissa. Hirvenhaukkukokeiden ylituomarioikeudet sain vuonna 2017. Ammunnan harrastaminen on ollut mukana koko metsästysharrastusajan, mutta kilpa-ammunnan osuus on suuntautunut muihin lajeihin kuin metsästysammuntalajeihin.